Melanie Martinez Wikia
Advertisement

Melanie Adele Martinez (urodzona 28 kwietnia 1995 roku w Nowym Jorku.

- amerykańska piosenkarka, autorka tekstów, reżyserka teledysków i fotograf. Brała udział w programie The Voice, gdzie zdobyła wielu fanów. Gdy odpadła, postanowiła rozpocząć własną karierę muzyczną.

Kariera[]

2012: Początki kariery i "The Voice".[]

Melanie Martinez pojawiła się w "The Voice" w trakcie sezonu trzeciego. Zaśpiewała "Toxic" Britney Spears. Podczas jej Przesłuchania w Ciemno, odwróciły się trzy krzesła: Adama Levine'a, CeeLo Green'a, i Blake'a Shelton'a. Martinez wybrała Levine'a, a następnie przeniosła się do rundy bitwy. Konkurowała z Caitlin Michele, z piosenką "Lights". Levine wybrał Martinez, którą przeniósł do rundy pucharowej. Podczas niej, Martinez śpiewała w parze z Sam James. James i Martinez postanowili zaśpiewać "Bulletproof". Ponownie Levine wybrał Martinez, którą przeniósł do "żywych rund". Dziewczyna postanowiła zaśpiewać "Hit The Road Jack", w pierwszym tygodniu "żywych rund". Głosowanie publiczności nie uratowało jej, jednak Levine wybrał Martinez do pozostania w jego zespole. Melanie wzięła udział w drugim tygodniu "żywych rund", gdzie zaśpiewała "Cough Syrup". Tym razem głosowanie publiczności uratowało ją, więc przeniósł ją do trzeciego tygodnia z Seven Nation Army. Seven Nation Army był w pierwszej dziesiątce na iTunes, więc Martinez miała swoje głosy na iTunes pomnożone przez dziesięć. Przeszła dalej do czwartego tygodnia "żywych rund", gdzie jej piosenką była "Too Close". Ponownie, piosenka przeniosła ją do pierwszej dziesiątki na iTunes, gdzie jej głosy znowu zostały pomnożone przez dziesięć. Martinez przeniosła się do piątego tygodnia, gdzie awansowała do top szóstki. Począwszy od piątego tygodnia, śpiewacy w "The Voice" mają dwie piosenki do śpiewania - Melanie wybrała "Crazy", a Levine wytypował show dla niej. Żadna z jej piosenek nie znalazła się w pierwszej dziesiątce na iTunes i Martinez została wyeliminowana. Po jej występie w show, Christina zaczepiała Melanie, czyniąc ją lekko zdenerwowaną.

2013-14: Dollhouse EP lul[]

Po wyeliminowaniu z top szóstki w "The Voice", Melanie Martinez zaczęła pracować nad własną karierą muzyczną. W dniu 7 kwietnia 2014 roku oznajmiła, że podpisała umowę z wytwórnią Atlantic Record i że pojedzie na tournee. Ukazał się nowy przebój o nazwie "Dollhouse", w dniu 9 lutego 2014 roku wraz z teledyskiem. Piosenka mówi o rodzinie, która jest idealna z zewnątrz, ale ma wiele problemów dziejących się w środku. Wkrótce potem Melanie Martinez wydała album "Dollhouse EP", w dniu 19 maja 2014 roku, który zawierał "Dollhouse" i jego teledysk, oraz "Carousel", który otrzymał teledysk października tego samego roku, oraz "Dead To Me" i "Bittersweet Tragedy". EP jest głównie o związku, który nie działa, z wyłączeniem "Dollhouse".

2015-16: Cry Baby[]

okładka albumu

Melanie Martinez wydała swój debiutancki album, Cry Baby, a w dniu 14 sierpnia 2015 roku został udostępniony przed sprzedażą w dniu 24 lipca.

Singiel "Pity Party" został wydany w dniu 1 czerwca 2015 roku. Drugi singiel "Soap" pojawił się 10 lipca 2015. Trzeci singiel "Sippy Cup" został wydany w dniu 31 lipca. "Cry Baby" ukazał się za to 14 sierpnia 2015, zyskał on uznanie krytyków. Album zadebiutował jako nr. 6 na liście Billboard 200. Szósty okazał się świąteczny singiel, zatytułowany "Gingerbread Man", w dniu 23 grudnia 2015. Teledysk z piosenką "Cry Baby" został opublikowany 13 marca 2016 roku. Czwarty singiel wraz z piosenką "Alphabet Boy" został opublikowany na YouTube 2 czerwca 2016 roku. Melanie planowała wydać teledysk do każdej piosenki z albumu. Pomysł zrealizowała, a teledyskiem kończącym erę Cry Baby było ''Mad Hatter'' W 2016 roku Melanie dzielnie wspierała trasę koncertową Adama Lamberta "The Original High Tour".

2019: K-12[]

Okładka K-12

Melanie wydała swój drugi album, K-12, któremu towarzyszył pełnometrażowy film o tym samym tytule, 6 września 2019 r. Wcześniej był dostępny w przedsprzedaży 23 lipca. Melanie zaczęła nagrywać album w 2015 roku i zakończyła w 2017 roku, a producent Michael Keenan potwierdził, że został ukończony w styczniu 2018 roku. 13 kwietnia i 17 maja 2016 roku opublikowała dwa różne zdjęcia na Instagramie z tekstami w obu podpisach. Melanie potwierdziła, że ​​te piosenki, które później okazały się odpowiednio licealnymi Hight School Sweethearts i Lunchbox Friends, znalazły się na albumie, chociaż stwierdzili wtedy, że nie wyjdą przez jakiś czas. W wywiadzie udzielonym w marcu 2017 roku Melanie potwierdziła, że ​​będzie pracować nad filmem opowiadającym historię drugiego albumu. Melanie pracowała nad fryzurami, kostiumami, reżyserią i montażem. Film był kręcony w Europie od początku października do końca grudnia 2018 roku.

15 maja 2019 r. ukazał się zwiastun, w którym ujawniono tytuły albumu i filmu jako K-12. W ciągu następnych dwóch tygodni wydała jeszcze dwa zwiastuny. Wraz z trzecim zwiastunem ogłosili, że album i film ukażą się 6 września 2019 roku.

2020: After School EP[]

After School EP okładka.png

After School EP to mini album rozwijający K-12. Premiera krążka odbyła się 25 listopada 2020 roku.

Advertisement